1. Genel
Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükmleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım klavuzu gibi belgelerle teslim edilmek zorundadır.
Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, Satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazlı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcıya iade edilmek zorundadır.
Alcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürün teslim yükümlülüğü sona erer.
3. Kredi Kartının Yetkisiz Kullanımı ile Yapılan Alışverişler
Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satlan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Gemc Danışmanlık ve Tic. Ltd. Şti.'ne (bundan böyle Satıcı olarak adlandırılacaktır) ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu rünü 3 gün içerisinde nakliye gideri kendisine ait olacak şekilde Satıcı ya iade etmek zorundadır.
4. Öngörülmeyen Sebeplerle rün Süresinde Teslim Edilmez İse
Satıcı'nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve rün süresinde teslim edilemez ise, durum Alcı'ya bildirilir. Alcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gn içinde kendisine nakden bu cret denir. Alcı, ödemeyi kredi kart ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın Alcı'nn hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
5. Alcının Ürün Kontrol Etme Yükümlülüğü
Alcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalaj yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve salam olduğu kabul edilecektir. Alcı, Teslimden sonra mal/hizmeti zenle korunmak zorundadır. Cayma hakk kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.
6.Cayma Hakkı
Alıcı; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, Satıcı'ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
7. Satıcının Cayma Hakkı Bildirimi Yaplacak İletiim Bilgileri
E-POSTA: info@obag.com.tr
TEL: +90 216 706 66 06
8. Cayma Hakkının Süresi
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde Satıcı'ya iadeli taahhütlü posta, eposta veya web sitesi üzerinden yazlı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakk Kullanılamayacak Ürünler" hükmleri çerçevesinde kullanılmamı olması şarttır.
9. Cayma Hakkının Kullanımı
3. kişiye veya Alcı'ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalaj, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
10. İade ve Değişim Prosedürü
Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 gnlük süre içerisinde toplam bedeli ve Alcı'yı borç altına sokan belgeleri Alcı'ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
Alıcı'nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa Alıcı kusuru oranında Satıcı'nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan Alıcı sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktar iptal edilir.
10.1. Müşteri Hizmetlerimize info@obag.com.tr mail adresinden ulaşarak, iade ya da değişimini istediğiniz ürünler hakkında arkadaşlarımız bilgilendiriniz. İade ya da deşiğim isteğinizin onay ile birlikte arkadaşlarımız size geri dönüş yapacaklar ve süre başlayacaktır.Değişim talebi yapılmayan ve değişim onayı alınmadan adreslerimize gönderilen ürünler kesinlikle teslim alınmamaktadır.
10.2. İade ve değişimler orijinal kutularında ya da ambalajlarında yapılmalıdır. Orijinal kutular, koruyucu jelatinleri, etiketleri, ambalajlar zarar görmemiş (yırtılmış, üstüne etiket ya da bant yapıştırılmış) ürünlerin iade ve değişimi yapılmamaktadır. İade ya da değişimi istenen ürün tarafımıza ulaştığındaki hali, daha önce müşteriye teslim edildiği haldeki gibi olmalıdır.
10.3. İade ve değişimlerde tm kargo masrafları müşteriye aittir. Sadece ilk deşiğim sonunda müşteriye gönderilecek değiştirilmiş ürünün kargo masrafları firmamız tarafından karşılanmaktadır. Bunun haricinde müşteriden gelen, hem de müşteriye giden kargonun ücreti müşteri tarafından karşılanmalıdır. Alıcı ödemeli gönderilen kargolar kesinlikle teslim alınmamaktadır. İade ya da değişim için yollam olduğunuz ürünün kargo takip numarasını paylamayı lütfen unutmayın.
10.4. İade ve değişiklik talebi durumunda ürünlerin iletileceği adres:
O bag Türkiye
Oplog Lojistik
S.S İstanbul Mermerciler San. Sit. Yapı Koop.
Köseler Mahallesi 37.Cad. No:3,
41555 Dilovası, Kocaeli
TÜRKİYE
10.5. İade ya da değişimini talep ettiğiniz ürün depomuza ulaştıktan sonra iade şartlarına uygunluğu kontrol edilir ve iade ya da değişime engel bir durum yoksa 2 (iki) iş günü içinde iade bedeli bankanıza iletilir. Değişim talebiniz var ise yeni ürününüz2 (iki) iş günü içinde kargoya teslim edilir.
Önemli not: Sipariş bedeli alıcının alışverişi gerekleştirdiği bankaya bağlı olarak ortalama 3-7 i günü içinde iade olarak yansımaktadır.
11. Temerrüt Hali ve Hukuki Sonuçları
Alıcı, ödeme işlemlerini kredi kart ile yaptı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kart sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya kar sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekalet ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda Alcı'nın borcundan dolay temerrüde düşmesi halinde, Alcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı Satıcı'nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.